Resepi Ayam Dalca

Posted on

Resepi ayam dalca%A Terbaru 2018

  • Resepi ayam dalca%A Paling Sedap
  • Resepi ayam dalca%A Simple
  • Resepi ayam dalca%A Lazat Sangat
  • Resepi ayam dalca%A Dari Sahabat Handai
  • Resepi ayam dalca%A Nenek
  • Resepi ayam dalca%A Tradisional

DALCA AYAM Bahan bahannya mangkuk isi ayam dipotong dadu cawan santan genggam kacang dal rebus hingga empuk biji cili .Bahannya ekor ayam dipotong biji ubi kentang dipotong gm kacang panjang .Resepi ini hasil olahan sendiri dengan citarasa Mr hubby tercinta.. Resepi asal di beri nama Dalca Ayam Ala Johor oleh Mat Gebu. Saya tak letak pisang muda, jadi tak bolehlah di beri nama dalca ala Johor ya.. sekali sekala masak dalca, tpi klu kari ayam atau org klate panggil kari pun lgi sedap! resipi kat bawah ni kecik je, memang buat sikit sbb ada . Hari ni, saya nak share resepi Dalca Ayam. Resepi ni mudah dan ringkas ajer. Yang menariknya bila masak dalca, kita dah boleh letak sekali . syukur alhamdulillah tercapai juga cita nk buat ayam terrrgolek kiki dah lama dah kakcu berangan nk buat smlm ternampak pulak kawan fb . Tanya housemate katanya tak adalah pulak. Betul ke yang mana bangsa Johor tu? Resepi Dalca Ayam ni special sebab ada tambah kerisik.. Resepi dalca nie biasa je, MA selalu buat ikut apa yang mak MA selalu ketul daging ayam yang bertulang sederhana besarnya Kalau .